شرکت پشتیبانی شبکه‌‌ خود را با دید باز انتخاب کنیم
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

با توجه به مفهوم کلي شبکه و اينکه قرار است چه نيازهايي را برآورده کند به اين نتيجه رسيديم که پشتيباني شبکه مطابق با محيط و هدف شرکت، شبکه را راه‌اندازي مي کند. پس ما نيازمند شرکت پشتيباني شبکه اي هستيم که بتواند مطابق با نياز و   با درک از رويکردهاي شرکت، بهينه ترين سيستم را براي اتصال مجموعه معرفي و راه اندازاي کند. با وجود تعدد شرکت ها در زمينه ي خدمات پشتيباني شبکه، ممکن است مديران شرکت ها در انتخاب صحيح دچار سردرگمي بشوند. سعي مي شود در اين باره نکاتي را ذکر کرده تا با اطمينان بيش تري انتخاب کنيم. با توجه به موارد مطرح شده دريافته ايم که شبکه حساسيت بالايي دارد. اين حساسيت مي تواند مطابق با مقياس مجموعه شدت هم بگيرد. اينکه بتوانيم به يک شرکت پشتيبان خوب دسترسي پيدا کنيم بايست درباره ي اصولي دانستني داشته باشيم. پشتيباني از شبکه بايد سه اصل مهم را دارا باشد:

·        علم و تخصص: مهندسين شاغل بايد دانش و تجربه ي کافي را داشته باشند.

·        تعهد و مسئوليت پذيري: شرکت پشتيباني شبکه بايد نسبت به تعهدات خود مسئوليت پذير بوده و بهترين خدمات خود را ارائه دهد.

·        مديريت: اين هسته‌ي اصول است. مدير پشتيباني شبکه هاي کامپيوتري بايد فردي آگاه، با دانش و به روز باشد تا علاوه بر اداره ي مجموعه ي خود و ارتباط با شرکت هاي دريافت کننده ي خدمات بتواند سيستم هاي نوين را رصد کند و از فن آوري روز بهره ببرد. مطمئنا مديراني که در سمينارهاي داخلي و خارجي شرکت مي کنند و به طور کلي علاقه مند به سيستم هاي نوين و بهينه هستند، مي توانند مهندسين پشتيباني شبکه ي خود را اداره کرده و در مسيرهايي هدايت کنند. اين موجب ارتقا مجموعه و به جا آوردن تعهدات به شرکت هايي است که خدمات به آن ها ارائه شده است.

عدم هرکدام از اين اصول علت چالش هايي بوده که با رعايت شان مي شود از آن ها اجتناب کرد. وقفه هاي طولاني در رفع نقص هاي فني از معمول ترين مواردي است که پشتيباني شبکه ي ضعيف مسبب آن است. معمولا اعتبار شبکه، کيفيت آن را تضمين مي کند. اما خام نام شرکت ها نشويد و سعي کنيد انتخاب عاقلانه اي داشته باشيد. با افراد متخصص مشورت کنيد و از اينکهخدمات پشتيباني شبکه ي خود را به يک شرکت نوپا بسپاريد هراس نداشته باشيد. خيلي اوقات شرکت هاي نوپا به خاطر انگيزه ي توسعه و همچنين بهره گيري از نيروهاي جوان و به روز حتي بهينه تر از شرکت هاي خوش نام عمل مي کنند. 

نمونه ي قرارداد پيش نويس شرکت پشتيباني مورد نظرتان را مطالعه کنيد تا با مفاد آن آشنا شويد. سعي کنيد که در صورت لزوم بندهايي که گمان مي کنيد براي شرکت شما مهم است در قرارداد قيد کنيد تا در صورت بروز مشکل بتوان به آن ها استناد کرد. متن قرارداد از مواردي است که بايد به آن در انتخاب شرکت پشتيباني شبکه توجه کرد.

انتخاب پشتيباني شبکه متناسب با کسب و کار و حرفه‌اي راهي براي توسعه

 چه اتفاقاتي مي افتد

اشتراک فايل: از طريق شبکه کاربران مي توانند فايل هاي مورد نظر را به اشتراک بگذارند.شرکت رايان پشتيبان تضمين مي کند که اين فرايند امن باشد و در صورت بروز نقص اقدام به عيب يابي و رفع آن کند.
اشتراک سخت افزاري: کاربران مي توانند دستگاه هايي نظير چاپگرها، اسکنرها، حافظه(hard drive)، CD-ROM ها و غيره را به اشتراک بگذارند. 

اشتراک برنامه هاي کاربردي از طريق شبکه ممکن است. همچنين ارتباط متني، صوتي و تصويري بين کاربران فراهم مي شود. اين موارد را راه اندازي مي کند و آن ها را از نظر امنيت و به روزآوري تضمين مي کند. 

مدير شبکه مي داند که توسعه ي سيستم ها نيازمند اين است که مطابق با توسعه ي کسب و کارها و احتياجات موجود باشد. اين يعني هر سيستمي دستگاه هاي متناسب با خود را درخواست دارد. پس بخش شرکت رايان پشتيبان بايد از ابعاد پروژه و رويکردهاي آينده ي شرکت اطلاع داشته باشد تا بتواند شبکه اي متناسب با سيستم و رويکردهاي آن شرکت طراحي کند. 

بازرسي دوره اي از سخت افزارها و نرم افزارهاي راه اندازي شده در شرکت دريافت کننده، شناسايي عيب هاي احتمالي براي پيشگيري از وقوع نقص، به روزرساني نرم افزاري و سخت افزاري از جمله مهمترين مسئوليت هاي پشتيباني شبکه کامپيوتري است که بايد به صورت منظم و سازماندهي شده اجرا شود. برخي شرکت هاي پشتيباني شبکه نه تنها اين سازماندهي را ندارند بلکه موقع بروز خطا در شبکه هم به سختي در دسترس هستند؛ همين موضوع مديران را، خصوصا در ايران، نسبت به شبکه کردن کسب و کارها مايوس مي کند. آن ها نمي خواهند که کارشان معطل سهل انگاري ها شود و بلعکس براي توسعه و حفظ مجموعه است که سراغ سيستم هاي نوين مي روند. پس بايد با حساسيت ويژه اي و ديدي باز از بين شرکت هاي پشتيباني شبکه يکي را برگزينيم که شرايط لازم مان را براي همکاري را داشته باشند.

 

چطور شرکت پشتيباني شبکه را انتخاب کنيم؟

آنچه که اهميت دارد تيم پشتيبانيمنسجمي است که به دانش و تجربه مجهز هستند. به طور معمول فارغ التحصيلان کارشناسي رشته هاي تحصيلي علوم کامپيوتر، مهندسي کامپيوتر نرم افزار و به ويژه سخت افزار، مهندسي فناوري اطلاعات يا آي تي و يا کارشناسي ارشد در يکي از گرايش هاي کارشناسي ارشد مهندسي کامپيوتر و گرايش هاي کارشناسي ارشد مهندسي فناوري اطلاعات، و يا رشته شبکه هاي کامپيوتري در دانشگاه جامع علمي کاربردي مي توانند در زمينه کارشناس شبکه هاي کامپيوتري مشغول کار باشند. البته افراد فارغ التحصيلان رشته هاي ديگر نيز که دوره هاي تخصصي را در آموزشگاه هاي معتبر گذرانده و تجربه لازم را کسب کنند، مي توانند در اين حرفه مشغول باشند.

 

پشتيباني شبکه حاصل يک فعاليت تيمي است

 

اينکه چرا پشتيباني شبکه براي مديران شرکت ها مهم است سوالي اساسي است که با فهم صحيح از مفهوم شبکه و نحوه ي کارکرد آن مشخص مي شود. شبکه هاي کامپيوتري به کاربران متصل کمک مي کند تا منابع را به اشتراک گذاشته و ارتباط را بهينه کند. در واقع همان اتفاقاتي که در دنياي اينترنت مي افتد؛ و تصور اينکه اينترنت تا چه حد هزينه ها را کاهش داده و موجب توسعه ي مجموعه ها شده کافي است تا از اهميت شبکه کردن کسب و کارها مطلع شويم.

 

 





:: برچسب‌ها: شرکت پشتیبانی شبکه‌‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: